fredag, januari 15, 2010

Dyster läsning om alls

Det politiska bloggandet är inte lika roligt när det inskränks till länkförmedling. Mer än en gång klickar jag på lovande rubriker bara för att mötas av en länk. Visst, det är som att ha en pressklipptjänst. Någon som har utblicken sprider sina fynd vidare. Men jag saknar själva läsningen, bloggarens ståndpunkt och formuleringar.

Men med tanke på hur få läsare jag ändå har, varför anstränga sig?

Dyster läsning hos Fotolasse om maktkoncentration och likriktning

"Plötsligt har vi alltså en ny utrikesminister. På ett sätt som inte ägt rum sedan den allmänna rösträttens införande. För inget val har ju ägt rum - ingen sida har besegrats. Hur fiktivt valet i en parlamentarisk demokrati än kan kännas är det ju en viktig sak att det åtminstone finns två sidor. Men i EU finns det oftast bara en sida. Den har nu vunnit."

Flammans ledare om Europas utrikesminister med uppgift att gentemot resten av världen bevaka europeiska intressen


Privatbloggandet har jag hittills inte ägnat mig åt. Men om så önskas ställer jag förstås upp:
Imorse åt jag frukost, mina nya byxor är fina, tvättstugan är undermålig, idag är det fredag och nu blir det reklaminslag:
Läs SvD, den är ganska bra.

Vad gör man inte för publiken så säg.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Du glömde märkena på dina byxor och var du köpt dem, och lägg sen upp en bild på din katt också så är du på god väg att bli modebloggare :)

Anonym sa...

Instämmer med Staffan men
Du kan också plocka bort räknaren
ta för givet att hela internet-
världen, läser just dej.
Bättre!

Gladiatan