måndag, september 14, 2009

Fortsätter idiotin så är jag inte här jag heller!

Aftonbladets hovblogg gör det igen - blandar ihop grävande journalistik med att nå botten. Nu beskrivs ett stort bröllop där prinsessan INTE var.
Även med ett väl uppdrivet sinne för absurditeter blir detta för mycket av det goda.

Jag gifte mig i Stockholms stadshus i juli 1985. Prinsessan var INTE där.
Jag var på goda vänners bröllop i Huddinge kyrka år 2006. Prinsessan var INTE där.
En annan vän gifte sig i Stjärnsund med utsökt musik på kohorn. Och gissa vad? Prinsessan var INTE där heller!
Nu har det varit storbröllop på Cypern. Hovbloggen rapporterar pliktmedvetet: Prinsessan var inte där, men tänk så fint det hade varit om..!

Ja tänk. Bröllop och begravningar rustas över hela klotet, och prinsessan var inte där. I förtroende: hon är inte här på kontoret heller. Och inte står hon nere på Tumba station. Hemma hos mig går hon verkligen inte och dammsuger, även om det vore en god gärning.
Prinsessan är inte på massor av platser samtidigt! Vilket inte kräver nån större färdighet, men iallafall.

Har man prinsessdille finns helt enkelt hur mycket som helst att skriva om. Inte bara platser där prinsessan inte var. Man kan utsträcka temat till alla viktiga beslut hon inte fattat, alla dramatiska händelseförlopp hon inte påverkat och alla de världens öden som inte ligger i hennes lilla hand.

Utom ett öde, ett enda som angår någon annan än henne själv: Hagaparken och dess framtid.
Leve republiken!
Se namnlistan Haga ska vara park!

Upptäckte att jag hade fel igår. Du behöver inte vara inloggad för att kommentera Hovbloggen. Men frågan om de tar in kritik kvarstår.


3 kommentarer:

Erik Rune sa...

Det där bröllopet som Victoria Bernadotte inte var närvarande vid gick löst på 80 miljoner kronor. Vad kunde inte de pengarna ha använts till i en sundare världsordning? Det är ingen som ifrågasätter någonting längre.

Anonym sa...

Skrattade-så jag satte kaffet i halsen.
Men bara tills jag läste Erik Rune.
Åttio mille för att med gardin om
huvet..stå inför en annan människa o
bli gift?
Vad skall då inte Victorias bröllops-
yra kosta?
Tror inte någon av oss, blir inbjudna
så vi är inte där heller-skönt slippa.

Går nu ut i höstsolen.
Tänker plåta rönnbär.
Så jag är Där!
Ha det gott-önsk Gladiatan

Helena Duroj sa...

tack för allt stöd!