fredag, september 05, 2008

Tre citat att fira fredag med

Spöklikt: ”Jag skulle känna mig säkrare med gästarbetare som åker hem igen”
Åkesson, Sd
Säkrare än vad? På vad? Namnlöst hot?


Rapp analys: ”Att piska de sjukskrivna och arbetslösa hårdare gör inte arbetsgivarna mer villiga att anställa dem”
Kort & korrekt från Mörtvik, TCO


Hon har rätt: ”Europeiska unionen kan väl ändå inte acceptera att dess medborgare får sin egendom konfiskerad utan bevis och rätt till domstolsprövning?” skriver Abrahamsson om de svensksomalier som äntligen fått upprättelse, och avslutar: ”Ibland känns det mer än vanligt skönt att få rätt.”
Ibland känns det till och med skönt att hålla med Abrahamsson.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, vad sägs om islamisering och massbrottslighet?

itsweden sa...

"Spöklikt: ”Jag skulle känna mig säkrare med gästarbetare som åker hem igen”
Åkesson, Sd
Säkrare än vad? På vad? Namnlöst hot?"

Säkrare på att det inte urartar i massinvandring. Och säkrare på att det inte är människor som inte har andra ambitioner än att begå så många brott som möjligt under ansökningstiden.

Jag håller dock inte med Åkesson eftersom gästarbetarsystemet inte har fungerat speciellt bra i Tyskland.