måndag, april 28, 2008

Slagord med måtta

Socialdemokratins främsta eller kanske enda satiriker Katrine Kielos drillar massorna i Första Maj-paroller. Med SSU-tupparna som framtida makthavare kommer vi inte inom överskådlig tid att slippa ifrån bruket av utrikiska fraser för att ge knorr, touch, spets och punch line. Exempelvis ”Naughty - but socialdemokrat”. Är det fortfarande så fantastiskt festligt att låta som alla andra?

En bekännelse som vi kan ha glädje av även inom vänstern är: ”Jag går i första majtåget för jag vill ha ordning och reda i svensk ekonomi!” Den kan utvecklas:
Jag är politiskt engagerad för att jag vill bibehålla status quo!
Jag demonstrerar för att saker och ting är bra som de är!
På barrikaderna för budgetbalansen!
Vilket påminner om en kamrat och fullmäktigeledamot som summerade det gångna årets framgångar med att det iallafall var VÅR FÖRTJÄNST att handlingarna numera kommer i tid före mötena...

Min favvo ur verkliga livet blir inte sämre för att den kan användas av både socialdemokrater och vänster ute på Järvafältet:
Huka er borgare, darra och fly!
Här kommer Tensta och Rinkeby
!”

Med vackert väder på det, kan vi inte misslyckas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fyndiga texter, sen behövs bara lite runtomkring arrangemang´typ text på gatorna, rödfärgat vatten i fontänerna-installationer med galärslavar etc?Teater för folket, väljarna! MVH Gladiatan