måndag, maj 17, 2010

Skämtsamt, skrämmande eller sexigt går på ett ut

Centerns ungdomsförbund ska utmana socialdemokratin genom att bära grön lösnäsa. Efter detta illdåd måste Sahlin och Wedin snart vara bortskrämda. Clowner är ruskiga. Det finns folk som fått allvarliga barndomstrauman av dem.

I sin kampanj säger centerungdomen att de tror att jag vet hur mycket jag vill jobba och vilken lön jag vill ha. Det stämmer: jag vet precis! Det gör alla andra också. Var och en för sig. I centerungdomarnas värld finns inget samhälle, inga gemensamma intressen varken lokalt eller globalt. Där finns bara JAG. Jag som vet hur jag vill ha det.
Blir det så då?
Nej, för där finns en person till. Arbetsgivaren. Hen och jag ska bestämma tillsammans, säger centerungdomen. Hur får man ihop detta? I deras sköna värld av laglös egoism tänks Chefen överge sin invanda makt och börja fatta beslut två och två. Sannolikt i chock efter att ha hemsökts av gröna näsorna.
Medan verklighetens utsätts för lönefiffel i allt mer självtillräckliga multiföretag.

I filmen Mannen som slutade röka säger kvinnan att hon i sin nikotinabstinens låg med hela norska murarfacket. Centerungdomen nöjer sig inte med små sektioner, de kräver att få ha sex med den samlade kåren av LO, TCO osv.
Den som fortfarande tror att detta går att förstå kan beställa ett presskit.
I linje med centerungdomens språkbruk är det väl samma press-skit som du köper i lösnummer... eller menar de möjligen en liten necessär?
Med en liten men fasaväckande lösnäsa inuti.

Approximationer gör det roligare. Se där någon som kan clownbranschen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge som näsan är grön
är det kanske inte så allvarligt.
Värre vore det väl om den var BLÅ ?
Dagens unga är traumatiserade
på alla möjliga sätt.
Datorer, mobiler..är väl från dem
de hämtar sin laglösa egoism!
Verkligheten hinner ikapp dem
då de arbetar åt Mc Donalds.
Gladiatan

Erik Rune sa...

CUF säger: "Det är bara du, tillsammans med din arbetsgivare, som ska bestämma över din anställning."

Enligt CUF ska facket inte finnas. Vilka internationella och historiska förebilder har man då?