fredag, mars 17, 2006

En sexuell lärare

Kan inte släppa detta med enkätfrågor.
En av mina favoritantipatier är: ”Vill du att ditt barn ska ha en homosexuell lärare?” Den frågan användes i Europabarometern för några år sedan. En stor majoritet européer svarade nej, föga förvånande. För om det finns något en stor majoritet av oss fruktar och hatar så är det väl sammanställningen barn - sexuell.

”Vill du att ditt barn ska ha en heterosexuell lärare?” Jag tror många européer skulle svara nej av bara farten. Vill du att ditt barn ska ha en sexuell lärare? NEJ NEJ NEJ. Mitt barn ska bo i isolerad cell och få garanterat hormonfri service av hermafroditiska sniglar!

Min avsikt är inte att förminska homofobin. Den finns. Den finns så till den grad att folk lever halvhemliga liv, så att en stor majoritet européer inte får en chans att begripa att av alla barnens lärare är cirka 10% homosexuella. Om skolgången inte fungerar har det en förkrossande mängd andra orsaker - exempelvis usel fördelningspolitik, kristet patriarkat, dominans- & underkastelsekultur och en nonsensbetonad uppfattning om vad kunskap är.

”Om du inte är nöjd med ditt barns skola, beror det på att hon haft en flata i geografi?” Så kunde man också ställa frågan. I det fall man vore det minsta intresserad av homofobins absurditet.

2 kommentarer:

Patrik Renfors sa...

Jag har nu lagt till din blogg i mitt länkregister på bloggen Kamrater vi vet att kamp lönar sig.
Mvh
Patrik (Sörmlandsvänstern)

Farsan_Baloo sa...

Har lärare sex alls? Äckligt, inget för mig i alla fall.

Passar på att göra reklam för något jag dragit igång. Hej föresten. Solidaritetsbloggen.

Jag letar runt bland bloggsvenskarna efter folk med hjärtat på rätt ställe. Har fått för mig att sidan kommer att växa bara den får en god start.

Än så länge har vi dock endast samlat in 2500 till första bidragstagaren, unicef och deras arbete mot könsstympning av flickor i afrika.

Du får gärna klicka in och kolla läget

http://delameddig.blogspot.com

mvh / Baloo