fredag, juni 01, 2012

Nedskärning i god mening

Politik och poesi är lite seg för närvarande. Med löneslaveri, frivillig antirasism och skönlitterära anteckningar kommer bloggen i skymundan. Nu börjar jag till och med citera mig själv på fejsboken:

"Detta är min antirastistiska status, vilken är din?: Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. Och alla betyder alla. Inte dem vi gillar, inte dem vi har råd med, inte de lyckade eller de som liknar oss. Utan alla. Människor. Födda fria och lika i värde och rättigheter."

Låna ut din antirasism, det är många som behöver den.
Jag har lånat ut min.
Bloggen drabbas av nedskärningar. Men den kommer tillbaka när den behövs.

"Kampe diem" sa Jan Malmsjö, 80, i en teveintervju. Det var bra.
Låna ut dina goda citat, det är många som behöver dem.
Politik och poesi återkommer. Men inte lika ofta som förr.

Jag borde förstås ha skrivit något om förorter! När jag listade inlägget såg jag att förorter var en tung etikett att länka till. Nåja, Politik och poesi har skrivit så mycket om förorter tidigare att det räcker för närvarande. Den som är intresserad får bläddra bakåt. Till exempel inlägg tio i en serie av tolv.
Jag jobbar i den. Det räcker just nu. Förorten går ändå aldrig ur oss.

Inga kommentarer: