torsdag, december 29, 2011

Arbetskraftsekvationen

Ibland undrar man... Här gör jag mitt yttersta att flytta min kunskap och erfarenhet från Botkyrka till Hedemora. I Botkyrka gör kompetenta människor sitt yttersta för att få jobb. Och mitt kunde de få, om jag finge jobb i Hedemora - en kommun som gör sitt yttersta för att få inflyttare.

Ekvationen borde gå ut med DN:s lösning:


Men vid närmare läsning av lösningen ser vi att det är vårdpersonal som är eftersökta – och himlen bevare Hedemoras pensionärer från att bli vårdade av mig.

Lösningen för oss som vill ha både-och har inte kommit närmare. Vi vill bo och jobba. På en plats som vi faktiskt gillar. Det låter som en modest önskan, men ibland undrar man.

Hedemora är dock att gratulera om de får tag på en Fittja-född sjuksköterska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gröna vågen?Sånt ger väl EU-stöd och
det räcker med en odling av gröna ärter?
Vårdpersonal-dessa måste vara födda med
varma händer och dito hjärta.Minns ännu
hur gummorna på äldreboendet skrek,då
jag som yngre och helt oerfaren gjorde
mitt bästa under några semesterveckor.
Är nämligen född med iskalla händer men
förhoppningsvis är hjärtat lite varmare.
Gladiatan