fredag, december 26, 2008

Eartha, Bella, AFA, Jonsson och Astrid

Helgen är slut.
Gaza är utsatt och hotat och påven saknar omdöme.
Lite tråkigt är det även att Eartha Kitt är död.

Enbart roligt är det att ta del av Blondinbellas utbrott på Karl-Bertil Jonsson, som hon bland mycket annat kallar för AFA-typ. Där har hon fel, för AFA bara tar. Däremot har hon och barnets fader rätt i att ungen är någon sorts naturkommunist eller prekristen.

Sådär var det när jag var ung också. Så fort man osjälviskt gjorde något för andra eller talade om fred på jorden var det någon som misstänksamt undrade om man var kommunist.
Jag fick tidigt klart för mig att det var något fint att vara.
Men som bellan går på kan man tro att det är fint att vara AFA också. Det vore illa.

Om du inte gör något viktigare rekommenderar jag DN:s kulturtest. De har ett helt gäng om tåg och färger och Nobel... och ett riktigt bra ett om Astrid Lindgren!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en oavsiktlig julklapp till AFA det där och kanske det vackraste som sagts om AFA på väldigt lång tid. Man får anta att AFA:iterna tog den tacksamt emot.

Anonym sa...

Jag tar och länkar till den här tråden, Idioter får utrymme i media, där rubriken passar in hos blondinbella:
https://www.flashback.info/showthread.php?p=14306830&posted=1#post14306830

Anonym sa...

Blondinbellan-borde kanske göra testet?
Kultur'inte hennes grej liksom

Fred på jorden-en omöjlighet
Bofors tillverkar vapnen
Krigsherrarna vill behålla
Sina kunskaper!

Sen hjälper det inte
Om man är röd eller blå
Ingen kan lägga fingrarna emellan
Sverige behöver pengarna!!

MVH Gladiatan