tag:blogger.com,1999:blog-22896245.post7341290899677476985..comments2023-06-21T12:54:06.766+00:00Comments on Politik och poesi: Vilket var ämnet för dagen?Helena Durojhttp://www.blogger.com/profile/18142890583796218094noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-22896245.post-52475739003261672772011-02-26T18:30:49.132+00:002011-02-26T18:30:49.132+00:00det är inte nationer som blandas, det är barn. bar...det är inte nationer som blandas, det är barn. barn som talar det språk som fungerar bäst i situationen; respektive modersmål eller svenska. det ungdomliga förortssnacket är inte ett eget språk utan en så kallad sociolekt. <br /><br />men jag tror som du att lärarens ämnesbehov lika gärna kan vara ett kontrollbehovHelena Durojhttps://www.blogger.com/profile/18142890583796218094noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22896245.post-54774505230428687152011-02-26T09:41:52.066+00:002011-02-26T09:41:52.066+00:00Filosofi-summan av allting.
Därför så svårt under...Filosofi-summan av allting.<br /> Därför så svårt undervisa i det.<br /> I dag,ger väl didaktisk forskning<br /> en hel del pgav att så många nationer<br /> blandas i skolsalarna och barnen antar<br /> ett eget språk för att förstå varann.<br /> Men även datorspråket..förkortningarna<br /> tillför en hel del och allt är förstås<br /> inte önskvärt men används ändå.<br /><br /> Barn frågar,vill ha svar,oftast finns <br /> det tillgängligt på internet men<br /> kanske läraren vill vara oraklet som<br /> behärksar alla frågor-själv?<br /> Begär,efter ämnen,är oftast helt<br /> obegripligt för andra och svårförklarat<br /> GladiatanAnonymousnoreply@blogger.com